Bedrijfsfotografie: breng je bedrijf krachtig in beeld

Dé manier om consistent en consequent je merk te voeden en waarmee je de unieke kant van je bedrijf laat zien. 

Met bedrijfsfotografie onderscheid je je van de concurrent.

Ontdek de voordelen van bedrijfsfotografie en leer hoe je je bedrijf krachtig in beeld brengt aan de hand van 5 pijlers.

De voordelen van bedrijfsfotografie

Als ondernemer wil je natuurlijk zoveel mogelijk potentiële klanten bereiken.

Bedrijfsfoto’s zijn daarbij onmisbaar en breed inzetbaar. Bedrijfsfotografie, ook wel corporate fotografie genoemd, wordt gebruikt om een bedrijf, de gezichten erachter en de activiteiten vast te leggen.

Hierbij kan je denken aan het maken van headshots van het personeel, teamfoto’s rondom het kantoor en het vastleggen van het dagelijks reilen en zeilen in de werkomgeving.

Bedrijfsfoto’s geven de juiste sfeer en impressie aan bezoekers. De unieke kant van je bedrijf wordt vastgelegd, en die kant is juist zo belangrijk voor potentiële klanten om te ontdekken wat jij in je mars hebt. Maar dat zijn niet de enige voordelen.

Want wat dacht je van die persoonlijke uitstraling die steeds belangrijker wordt? Door de gezichten achter een bedrijf te laten zien, krijgen potentiële klanten eenvoudiger een gevoel bij een bedrijf en dat versterkt de connectie. En dat is wat je nodig hebt om van een potentiële klant, een nieuwe klant te maken!

Daarnaast kun je de bedrijfsprocessen duidelijk in beeld brengen. Welke werkzaamheden verrichten jullie precies? Dit biedt niet alleen een helder beeld voor potentiële klanten, maar denk ook aan nieuwe werknemers die hiermee een kijkje binnen je bedrijf krijgen.

Leg de unieke kant van je bedrijf vast

Met bedrijfsfotografie leg je de unieke kant van je bedrijf vast en breng je je merk en bedrijf krachtig in beeld. Hiervoor is het belangrijk dat je van tevoren hebt nadacht over wat je wilt overbrengen. Hoe je dat doet?

Daar help ik je graag mee aan de hand van de volgende 5 pijlers:

1. Wat is je missie?

Krachtige beelden blijven hangen en maken impact. Door je missie duidelijk voor ogen te hebben, kun je met beelden direct laten zien waar je voor staat en gaat.

Daarnaast zorgt een heldere bedrijfsidentiteit voor een geloofwaardig bedrijf en dit verhoogt het vertrouwen in je bedrijf. Beantwoord de vragen zoals “Waarom doe je wat je doet?”, “Wat maakt je bedrijf sterk?” en “Hoe doe je dit?” om de kern van je bedrijf uit te leggen.

2. Wat wil je uitstralen?

Als de fundering van je bedrijf staat als een huis, is het tijd voor de volgende stap.

Wat wil je uitstralen naar de buitenwereld? Als potentiële klanten op je website komen of een flyer van je zien, moeten ze niet alleen direct zien wat je doet, maar is het ook belangrijk dat ze voelen wat je wilt uitstralen. Probeer hierbij zo concreet mogelijk te zijn. Wil je bijvoorbeeld laten zien dat je betrouwbaar bent?

Dan zijn recensies alleen vaak niet genoeg om een potentiële klant over te halen om met jou te gaan samenwerken. Door mooie bedrijfsfoto’s in te zetten waarbij je in gesprek bent met een huidige klant of de hand schudt na een succesvolle samenwerking, breng je dit betrouwbare gevoel direct over.

Houd bij bedrijfsfoto’s daarnaast rekening met het soort licht dat past bij je organisatie.

Bij sommige organisaties past klassiek, warm licht. Bij andere juist heel hard licht. Kijk goed naar je huisstijl om hier een beslissing in te maken. Je huisstijl dient terug te komen in de foto’s die je laat zien.

Als bedrijfsfotograaf zorg ik ervoor dat ik je huisstijl meeneem in de foto’s om ze passend te maken bij o.a. de website en andere online- en offline uitingen.

3. Zorg voor consistentie

Door te investeren in bedrijfsfotografie zorg je ervoor dat je consistent goede foto’s gebruikt in je communicatie, waardoor je doelgroep je sneller herkent.

Potentiële klanten worden er continu aan herinnerd wie je bent en waar je voor staat. De kans is groter dat zij als eerste aan jouw bedrijf denken als ze op zoek zijn naar het product of de dienst die je aanbiedt. Met deze naamsbekendheid kun je je concurrent net een stap voor zijn.

4. Vraag een bedrijfsfotograaf

Een professionele bedrijfsfotograaf denkt met je mee en zorgt voor beelden die perfect aansluiten bij je bedrijf.

Mijn tip: nodig deze professional zo vroeg mogelijk in het traject uit om mee te denken over het project. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit de band met het bedrijf versterkt en dit komt het resultaat zeker ten goede!

5. Een sterk concept

Corporate fotografie staat of valt met een sterk concept. Deze maak je op basis van de missie, boodschap en uitstraling die je wilt overbrengen.

Welk verhaal wil je vertellen? Welke stijl moet erin terugkomen?

Met een sterk concept weet je zeker dat je na afloop precies over de foto’s beschikt die je nodig hebt en verloopt de dag een stuk vlotter. Als je een bedrijfsfotograaf hebt ingehuurd, zorgt een sterk concept in de meeste gevallen ook voor een nog beter resultaat.

Daarnaast creëer je met een concept een onderscheidend bedrijf. Met nieuwe bedrijfsfoto’s maak je duidelijk waarom potentiële klanten moeten kiezen voor jouw bedrijf.

Je laat zien hoe jij meer waarde biedt dan je concurrent en dit maakt het voor je doelgroep makkelijker om de juiste keuze te maken.


———————————————

Ieder bedrijf heeft een unieke kant om vast te leggen! Weet jij al hoe je dit wilt doen en ben je er klaar voor om deze unieke kant van je bedrijf te laten zien aan de buitenwereld? Tijdens een gratis kennismakingsgesprek hoor ik graag meer over jou en je bedrijf en bespreken we alle opties voor een zakelijke fotoshoot.